موثرترین روش تغییر عادت

 

تغییر عادت

 

بهتر است به دقت مشخص کنید که کجا و در چه زمانی کدام کار را انجام خواهید داد، تا از روند معمول خارج نشوید و بتوانید دو تا سه برابر موفقیت خود را افزایش دهید.

از زمانی که می‌خواهید یک عادت جدید را در خود ایجاد کنید، از ابتدا مشخص کنید که کجا قصد دارید این عادت را شروع کنید و در چه زمانی به آن عمل کنید. اغلب بارها ما به این مشکل برخورد می‌کنیم که عادت جدیدی را آغاز می‌کنیم و به مدتی روی آن کار می‌کنیم، اما پس از گذشت یک مدت، از روتین خارج می‌شویم.

 

به عنوان مثال، در رابطه با کسب و کار خود ممکن است بخواهید هر روز پستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. در ابتدا شروع می‌کنید و به مدت چند روز روی این عادت کار می‌کنید، اما پس از آن از روند خارج می‌شوید یا مثلاً برای رفتن به باشگاه نیز ممکن است چند روز یا چند هفته زمان بگذرد و سپس مشکلاتی پیش بیاید و اختلالی ایجاد شود.

 

یک روانشناس بزرگ به نام دکتر پیتر گال ویتسر، قانونی را در علم روانشناسی مثبت به نام "implementation intentions" یا به فارسی "اگر آنگاه" یا "وقتی آنگاه" ابداع کرده است. او توضیح می‌دهد که اگر شما حتی دارای انگیزه، دلیل، و علاقه برای انجام یک کار هستید، با پیاده‌سازی این قانون خاص "اگر آنگاه" یا "وقتی آنگاه"، احتمال انجام آن کار و موفقیت در آن به طور دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

 

به عنوان مثال، اگر شما بخواهید روزانه ورزش کنید و دارای انگیزه، دلیل و علاقه زیادی برای انجام آن هستید، با اعمال قانون "اگر آنگاه" یا "وقتی آنگاه" به صورتی که مشخص کنید کی، کجا و چه کاری را انجام خواهید داد، احتمال موفقیت شما دو تا سه برابر می‌شود. به جای اینکه فقط بگویید "من هر روز ورزش می‌کنم"، بهتر است بگویید "هر روز وقتی از سرکار به خانه برگردم، به باشگاه می‌روم و نیم ساعت ورزش می‌کنم". این روش بازنویسی شده قانون "اگر آنگاه" به شما امکان می‌دهد تا دو تا سه برابر احتمال موفقیت خود را در ورزش داشته باشید.

 

اجرای عمل در مکان، زمان و کار مشخص باعث افزایش دو تا سه برابری میزان موفقیت می‌شود. به عنوان مثال دیگر، اگر شما قصد دارید پست‌های شبکه‌های اجتماعی تولید کنید، به جای اینکه فقط بگویید "من برایم بسیار مهم است، انگیزه دارم و دلیلش را می‌دانم و علاقه دارم انجامش دهم"، بهتر است بگویید "در روزهای چهارشنبه صبح، بعد از صبحانه، به مدت ۳ ساعت وقت می‌گذارم تا ۴ پست شبکه‌های اجتماعی طراحی کنم". این روش بازنویسی قابلیت فراهم کردن شرایط مکانی، زمانی و کار مشخص را دارد که باعث افزایش دو تا سه برابری میزان موفقیت می‌شود.

 

اکنون به فکر یک عادت روتینی که میخواهید در خودتان ایجاد کنید و همواره در ایجاد آن مشکل داشته‌اید، بیفتید. برای آگاهانه انجام آن، میتوانید به روش زیر عمل کنید: تعیین کنید کجا، در چه زمانی و چه کاری را انجام خواهید داد و مطمئن شوید که این رویکرد دقیقاً دو تا سه برابر میزان موفقیتتان را افزایش خواهد داد.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر درباره ی دوره تحول فردی آکادمی ستاره شمال دارید میتوانید از لینکی که قرار دادیم به این صفحه مراجعه نمایید.
 

 

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۱۷ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

​به هزاران فارسی زبان دیگر بپیوندید. هفته ای یک ایمیل آموزشی کوتاه و مفید دریافت کنید که خواندنش پنج دقیقه بیشتر طول نمی کشد. برای دسترسی رایگان، فرم زیر را پر کنید.

دیگر نوشته‌ها

کتاب رایگان
​​​​​​​همه چیز درباره کوچینگ

امروز رایگان است کلیک کنید
سبد خرید