بهترین روش پایبند ماندن به عادتها

 

پایبند ماندن به عادت ها

 

بهترین روش پایبند ماندن به عادت‌ها چیست؟ در این ویدئو به طور کامل راجب این موضوع صحبت کرده‌ام.

نتایج امروز شما نشان دهنده هویت فعلی شما هستند. برای دستیابی به نتایج جدید، نیاز است که تدریجاً هویت خود را تغییر دهید.
آیا پیشامد داشته‌اید که خواسته‌اید یک عادت جدید در خودتان ایجاد کنید، اما این کار برایتان سخت شده است؟ به عنوان مثال، فرض کنید شروع به رفتن به باشگاه کرده‌اید و بسیار دوست دارید به این عادت پایبند باشید، اما حفظ ثبات آن برایتان سخت است. یا شروع به تولید محتوا برای کسب‌وکار خود به‌منظور بازاریابی آنلاین کرده‌اید، اما ادامه دادن به آن برایتان سخت است. یا تصمیم به اختصاص بیشتر زمان به روابط اجتماعی یا دوستانتان گرفته‌اید، اما حفظ پیوستگی آن برایتان سخت است.


برای افزایش پایبندی به عادت‌ها و تغییراتی که در زندگیمان می‌خواهیم ایجاد کنیم، روش‌هایی وجود دارد. دوستان عزیز، تغییرات در سه سطح مختلف یا سه سطح عمق می‌توانند رخ دهند.
اولین سطح، سطح نتایج است. به عبارتی دیگر، شما می‌خواهید نتایج خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، شاید وزن خود را کاهش داده و 10 کیلوگرم لاغرتر شوید، یا درآمد ماهیانه خود را از 100 میلیون تومان به یک میلیارد تومان یا حتی 10 میلیارد تومان افزایش دهید. هر عددی که برای شما مهم است.
می‌توانیم اصطلاح "سطح فرایند" را برای سطح دوم یا عمق دوم استفاده کنیم. در این سطح، شما قصد دارید یک عادت یا روتین برای خود ایجاد کنید، به عنوان مثال، روتین رفتن به باشگاه، عادت ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی یا روتین نشان دادن مهربانی به فرزندان خود.


اما سطح سوم یا عمق سوم که از همه عمیق‌تر است و نتایج درازمدت بهتری دارد، تغییر در هویت است. به عبارت دیگر، شما باید هویت فردی را که میخواهید به آن تبدیل شوید، در خود ایجاد کنید. اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد، این است که این تغییر، این جهش، نمی‌تواند به‌طور ناگهانی رخ دهد. شما باید از مرحله کوچکی شروع کنید و به تدریج این هویت جدید در خودتان ایجاد شود. به عنوان مثال، اگر میخواهید نویسنده شوید و هویت یک نویسنده را که روزی هزار کلمه می‌نویسد، برای خودتان ایجاد کنید، نمی‌توانید بگویید "از فردا صبح من روزی هزار کلمه می‌نویسم"، بلکه باید بگویید "اوکی، از این هفته شروع می‌کنم و روزی یک پاراگراف می‌نویسم" و سپس به‌تدریج این میزان را افزایش دهید. یواش یواش، دو پاراگراف و سپس به‌تدریج بیشتر خواهید نوشت و در نهایت متوجه خواهید شد که هویتتان به هویت یک نویسنده تبدیل شده است.


یک مثال دیگر، به عنوان مثال می‌خواهید به یک دوست بهتر تبدیل شوید. هویت یک دوست خوب این است که همیشه با همه دوستانش در ارتباط باشد. اگر این عادت را از قبل نداشته باشید، این تغییر بسیار سخت است. اما می‌توانید بیایید و بگویید: "من از کوچکترین مرحله شروع می‌کنم. هر هفته حداقل یک بار به یکی از دوستانم زنگ می‌زنم، حتی زمانی که هیچ کاری باهاش ندارم و هیچ چیزی ازش نمی‌خواهم، فقط سلام می‌گویم و از حالش می‌پرسم." هفته به هفته شروع می‌کنید و به تدریج تعداد افرادی که به آن‌ها زنگ می‌زنید، افزایش می‌دهید. یواش یواش، هفته به هفته دو نفر و سپس به تدریج این تعداد را افزایش می‌دهید. به این ترتیب، تبدیل می‌شوید به کسی که یک دوست خوب برای دیگران است.


یک مثال دیگر، به عنوان مثال می‌خواهید به کسی تبدیل شوید که ورزش زیاد می‌کند. هویت این فرد این است که هر روز یک ساعت ورزش می‌کند. اما اگر عادت ورزش نداشته باشید، این تغییر بسیار سخت است. بیایید از کوچکترین مرحله شروع کنیم و به خودمان بگوییم: "من شروع می‌کنم. از روزی پنج بار دونه شنای سینه شروع می‌کنم و یواش یواش این را اضافه می‌کنم." یا مثلاً هفته‌ای یک بار یا دو بار به ورزش می‌روم، به مدت نیم ساعت یا یک ساعت، و یواش یواش این را اضافه می‌کنم. در طی این فرآیند، شما همچنین هویت خود را تغییر می‌دهید. نتایج امروز شما انعکاسی از هویت امروز شماست. اگر نتایج جدید می‌خواهید، باید هویت خود را یواش یواش تغییر دهید.

 

ویدئوی بهترین روش پایبند ماندن به عادت‌های جدید را مشاهده کنید:

 

با دوره‌های آکادمی شهاب اناری بیشتر آشنا شوید:

دوره کوچینگ | دوره برندسازی شخصی | تربیت مدرس شکوفایی
 

 

 

۵
از ۵
۲۸ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

​به هزاران فارسی زبان دیگر بپیوندید. هفته ای یک ایمیل آموزشی کوتاه و مفید دریافت کنید که خواندنش پنج دقیقه بیشتر طول نمی کشد. برای دسترسی رایگان، فرم زیر را پر کنید.

دیگر نوشته‌ها

کتاب رایگان
​​​​​​​همه چیز درباره کوچینگ

امروز رایگان است کلیک کنید
سبد خرید