معرفی بهترین کتاب‌های روانشناسی موفقیت

کتاب های موفقیت

 

حتما برای شما هم پیش آمده است که در قسمتی از مسیر زندگی خود دچار مشکلاتی شوید که پیداکردن راه‌حل آن‌ها برایتان سخت باشد یا بخواهید تغییر بزرگی در خود و زندگیتان ایجاد کنید اما شیوهٔ آن را به درستی بلد نباشید. کتاب‌های موفقیت گزینهٔ بسیار خوبی برای یاری شما در این مسیر هستند. این کتاب‌ها می‌توانند علاوه بر افزایش اطلاعات شما، نگرش ذهنیتان را نسبت به موضوعات مختلف تغییر دهند یا با ارائهٔ تمرینات و فرمول‌های عملی، عادات موثری در زندگی شما ایجاد کنند.
 

در ادامه مطلب به معرفی ۱۱ تا از بهترین کتاب‌های موفقیت می‌پردازیم.
 

پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی موفقیت
 

پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی موفقیت در سال ۲۰۲۳ در جهان از نگاه سایت intelligent به شرح زیر است:

 

 کتاب «طرز فکر» (Mindset) اثر «کارول دوک»

 

 کتاب «طرز فکر» (Mindset) اثر «کارول دوک»


 کتاب «طرز فکر» (Mindset) اثر «کارول دوک» یکی از پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های روانشناسی موفقیت در سال ۲۰۲۳ بوده که سر و صدای زیادی کرده است. این کتاب که بر مبنای روانشناسی نوین موفقیت (The New Psychology of Success) نگارش شده است، به بررسی نقش نگرش افراد در تعیین موفقیت و شکست در زمینه‌های مختلف زندگی می‌پردازد. نویسنده در این کتاب به دو نوع نگرش ذهنی اشاره می‌کند: «نگرش ذهنی رشد و نگرش ذهنی ثابت.»
 

این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه با تغییر نگرش ذهنیتان، می‌توانید پتانسیل خود را بالا ببرید و به اهدافتان برسید.

 

کتاب «هنر رندانه‌ی به هیچ گرفتن» اثر «مارک منسون»

 

 


کتاب «هنر رندانه‌ی به هیچ گرفتن» اثر «مارک منسون» دارای دیدگاهی فلسفی و روانشناسانه است که به شما نشان می‌دهد چگونه با رهاکردن ایدئال‌های غیر واقع‌گرایانه و پذیرش واقعیت‌های سخت زندگی، زندگی بهتری داشته باشید و با تغییر نگرش خود به زندگی، ارزش‌هایتان را تعریف کنید.


نویسنده با استفاده از زبانی سرزنده و طنزآمیز، به شما آموزش می‌دهد چگونه از درگیرشدن با مسائل بی‌اهمیت خودداری کنید و توجهتان را به آنچه مهم است، معطوف کنید.

 

کتاب «چهار میثاق» نوشته «دون میگوئل روئیز»

 

کتاب «چهار میثاق» نوشته «دون میگوئل روئیز»

 

کتاب «چهار میثاق» نوشته «دون میگوئل روئیز»، چهار قرارداد ساده ولی عمیق را به شما پیشنهاد می‌دهد که با رعایت آن‌ها، می‌توانید زندگی خود را به سمت آزادی، شادمانی و عشق هدایت کنید. این چهار میثاق شامل موارد زیر می‌شود:

 

  1.  کلام خود را به گناه آلوده نکنید؛
  2. هیچ چیز را به خود نگیرید؛
  3. تصورات باطل را کنار بگذارید؛
  4. نهایت تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت به کار گیرید.

 

بهترین کتاب‌های موفقیت و انگیزشی


کتاب‌های موفقیت و انگیزشی می‌توانند در ایجاد اعتماد به‌ نفس، ایجاد انگیزه و اراده به ما کمک کنند در ادامه به ۳ تا از بهترین کتاب‌های این حوزه اشاره می‌کنیم:

 

کتاب «حضور» (percense) اثر «ایمی کادی»

 

کتاب «حضور» (percense) اثر «ایمی کادی»

 

کتاب «حضور» (percense) اثر «ایمی کادی» با شعار زیبای «جسورترین خود را به مصاف بزرگ‌ترین مشکلاتتان بفرستید» چاپ شده است. این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه با استفاده از زبان بدن، اعتماد به‌ نفس خود را افزایش دهید و در موقعیت‌های چالش‌برانگیز، بهتر عمل کنید. نویسنده با استفاده از تحقیقات علمی و داستان‌های الهام‌بخش، به شما آموزش می‌دهد چگونه با تغییر وضعیت بدن خود، حالت ذهنیتان را تغییر دهید و با خود و دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید.

 


بیشتر بخوانید: روانشناسی مثبت‌گرا  چیست و چه اهمیتی دارد؟


 

کتاب «سرسختی» (Grit) نوشته «آنجلا داکورث»

 

کتاب «سرسختی» (Grit) نوشته «آنجلا داکورث»


کتاب «سرسختی» (Grit) نوشته «آنجلا داکورث» به قدرت اشتیاق و استقامت اشاره دارد. این کتاب به شما ثابت می کند که مؤثرترین عامل در موفقیت، استعداد یا هوش نیست، بلکه شجاعت و پشتکار است. نویسنده با بررسی داستان های موفق افراد مختلف از جمله قهرمانان المپیک، سربازان نخبه و استادان دانشگاه، به شما نشان می‌دهد که چگونه با پیداکردن علاقهٔ خود و حفظ آن، می‌توانید از پس هر چالش و سختی بر بیایید.

 

کتاب «قدرت و نیروی اراده» نوشته «روی بامیستر و جان تیرنی»

 

کتاب «قدرت و نیروی اراده» نوشته «روی بامیستر و جان تیرنی»

 

کتاب «قدرت و نیروی اراده» نوشته «روی بامیستر و جان تیرنی» در افزایش انگیزه و اراده به افراد کمک می‌کند. این کتاب دربارهٔ موضوعاتی همچون بهبود تمرکز و توانایی برای مقاومت در برابر وسوسه‌ها، هدف‌گذاری، ردیابی هدف و ایمان به تحقق آن صحبت می‌کند.
 


بیشتر بخوانید: خودباوری چیست؟


 

بهترین کتاب‌های موفقیت فرد
 

افرادی که می‌خواهند در زندگی خود تغییرات چشمگیری ایجاد کرده و عادات اشتباه خود را تصحیح کنند، می‌توانند از کتاب‌های موفقیت فردی بهره‌ ببرند. ۳ تا از بهترین کتاب‌های موفقیت فردی عبارتند از:

 

کتاب «عادت های اتمی» (Atomic Habits) اثر «جیمز کلیر»

 

کتاب «عادت های اتمی» (Atomic Habits) اثر «جیمز کلیر»

 

کتاب «عادت های اتمی» (Atomic Habits) اثر «جیمز کلیر» یک کتاب عمل‌گرا است که به شما نشان می‌دهد چگونه با ایجاد عادات کوچک ولی ماندگار، تغییرات بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید. نویسنده با استفاده از روش‌های ساده و عملی، به شما آموزش می‌دهد چگونه عادات خود را شکل دهید، تثبیت کنید و بهبود بخشید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با تغییر روال‌های روزانه خود، به نتایج مطلوب برسید.

 

کتاب «هفت عادت مردمان موثر» اثر معروف «استفان کاوی»

 

کتاب «هفت عادت مردمان موثر» اثر معروف «استفان کاوی»

 

کتاب «هفت عادت مردمان موثر» اثر معروف «استفان کاوی» است که سال ها است برای موفقیت فردی و ترک عادت‌های اشتباه توصیه می‌شود. این کتاب انگیزشی به شما آموزش می‌دهد چگونه با پذیرفتن هفت عادت ساده ولی قدرتمند، زندگی خود را بهبود ببخشید و چگونه با تقویت شخصیت خود، هدف‌هایتان را تعریف کنید و به آن‌ها برسید.

 


بیشتر بخوانید: بهترین تکنیک‌های مدیریت زمان


 

کتاب «قدرت عادت» (The Power of Habit) اثری از «چارلز داهیگ»

 

کتاب «قدرت عادت» (The Power of Habit) اثری از «چارلز داهیگ»

 

کتاب «قدرت عادت» (The Power of Habit) اثری از «چارلز داهیگ» است که به بررسی عادات و رفتارهای انسان می‌پردازد. نویسنده با استفاده از داستان‌های جذاب و مطالعات علمی، نشان می‌دهد چگونه عادات شکل می‌گیرند و چگونه می‌توان آن‌ها را تغییر داد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا عادات خود را شناسایی کنید و با استفاده از فرمول و تمرین‌ها، عادات بد را با عادات خوب جایگزین کنید.
 

بهترین کتاب‌های موفقیت و ثروت
 

موفقیت در کار و به‌دست‌آوردن ثروت، علم مخصوص به خود را دارد که یکی از راه‌های یادگیری آن، مطالعه کتاب است. در ادامه بهترین کتاب‌های مربوط به به‌دست‌آورن پول را از نگاه روانشناسی موفقیت معرفی می‌کنیم:

 

کتاب «روانشناسی پول» نوشتهٔ «مورگان هاوزل»

 

کتاب «روانشناسی پول» نوشتهٔ «مورگان هاوزل»

 

کتاب «روانشناسی پول» نوشتهٔ «مورگان هاوزل» است که در زمینه مدیریت پول و تصمیمات مالی صحبت می‌کند. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی در حوزهٔ امور مالی است. نویسنده در این کتاب به شما آموزش می‌دهد چگونه عادات و نگرش‌های ذهنی خود را در جهت پرورش ثروت، توسعه دهید.

 

کتاب «تفکر سریع و آهسته» اثر «دانیل کانمن»

 

کتاب «تفکر سریع و آهسته» اثر «دانیل کانمن»

 

کتاب «تفکر سریع و آهسته» اثر «دانیل کانمن» یکی از کتاب‌‌های خودیاری در حوزهٔ کسب‌و‌کار است. نویسنده در این کتاب اذعان می‌دارد که ما دو حالت اولیهٔ تفکر داریم؛ یکی سریع و احساسی و دیگری کند و منطقی است. این سیستم‌ها به ما کمک می‌کنند رفتار و تصمیم‌گیری انسان‌ها را درک کنیم.

علاوه بر این کتاب ها، اگر به دنبال بهترین کتاب های توسعه فردی 2024 هستید میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید.


دوره تربیت مدرس شکوفایی آکادمی شهاب اناری
 

اگر شما هم جزء افرادی هستید که در جهت تغییر و توسعه فردی خود تلاش می‌کنید و برای این هدف، کتاب‌های خودیاری و موفقیت بسیاری را مطالعه کرده‌اید؛ می‌توانید با شرکت در دوره تربیت مدرس شکوفایی دکتر اناری علاوه بر یادگیری مهارت‌های مختلف برای زندگی شاد و موثر، در جهت کمک به افراد دیگر برای آموزش مهارت‌های توسعه فردی نیز فعالیت کنید.


این دوره جامع شامل ۲۶ سرفصل‌ مهم است که از جمله آن‌ها می‌توان به رموز تقویت اراده و غلبه بر وسوسه‌ها، تاثیر ذهن ناخودآگاه بر عملکرد، رموز ایجاد انگیزهٔ درونی و آشنایی با نقاط قوت شخصیتی اشاره کرد.


مدارک صادرشده از آکادمی کوچینگ شهاب اناری مورد تایید ICF بوده و شرکت‌کنندگان پس از دریافت مدرک می‌توانند به عنوان کوچ حرفه‌ای برا کمک به افراد دیگر فعالیت کنند.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

​به هزاران فارسی زبان دیگر بپیوندید. هفته ای یک ایمیل آموزشی کوتاه و مفید دریافت کنید که خواندنش پنج دقیقه بیشتر طول نمی کشد. برای دسترسی رایگان، فرم زیر را پر کنید.

دیگر نوشته‌ها

کتاب رایگان
​​​​​​​همه چیز درباره کوچینگ

امروز رایگان است کلیک کنید
سبد خرید