پاسخ به سوال شما درباره "رسالت شخصی"

 

رسالت شخصی

 

 

دوستان عزیزم، امروز قصد دارم به برخی از سوالات متداولی که از شما دریافت کرده‌ام پاسخ دهم.

 

یکی از این سوالات درباره این مفهوم، نقطه نبوغ است. بعضی از شما پرسیده‌اند که چگونه می‌توانیم نقطه نبوغ خود را پیدا کنیم؟ و بعضی دیگر پرسیده‌اند که در میان چند موضوعی که به آن‌ها علاقه داریم، کدام را باید دنبال کنیم؟ برخی دیگر نیز پرسیده‌اند که آیا باید به دنبال استعداد یا علاقه خود باشیم؟ این سوالات بسیار خوبی هستند و از شما بابت مطرح کردن آن‌ها سپاسگزارم.

 

بحث درباره پیدا کردن رسالت وجودی یا هدف زندگی، یک بحث بسیار گسترده است که به آن در کلوپ یک درصدی ها به طور جدی پرداخت می‌کنم. اما در اینجا، اگر بخواهم به آن اشاره کنم، می‌توانم به شما بگویم که نگاه من این است که وقتی سه عنصر کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، شما به رسالت وجودی خود نزدیک‌تر می‌شوید.

 

سه عاملی که در اینجا مطرح می‌شوند، شامل توانایی‌های شما، علایقتان و نیازهای بازار است. باید به خودشناسی بپردازید. به این معنی که نباید بروید و بپرسید "بابت چه چیزی در حال حاضر پول می‌دهند؟" یا "کدام مسیر در حال حاضر موفق است؟" بلکه باید از خودتان شروع کنید و ببینید توانایی‌هایتان کجاست. یعنی چه توانایی‌هایی در حال حاضر دارید که به دست آورده‌اید؟ این ممکن است استعداد ذاتی، دوره‌های آموزشی، مدرک‌ها، کلاس‌هایی که رفته‌اید یا می‌توانید برایشان بروید. علاقه‌هایتان کجاست؟ به چه چیزی علاقه‌مندید؟ به کدام مسیر علاقه‌مندید؟ به چه موضوعاتی علاقه‌مندید؟ و سومین عامل، نیاز بازار چیست؟ بابت چه چیزی مردم پول می‌دهند؟ کجا می‌توانید برای آن‌ها ارزش ایجاد کنید؟ چه مسائلی در دست دارند که می‌توانید حل کنید. این سه عامل باید به همراه یکدیگر در نظر گرفته شوند.

 

فردی که فقط به توانایی خود توجه می‌کند و از علاقه‌هایش غافل می‌ماند، دچار تنبلی می‌شود. فردی که تنها به علاقه‌هایش راه می‌برد، اما توانایی لازم را ندارد یا بازار هم به آن توجه نمی‌کند، موفقیتی نخواهد داشت. فردی که تنها به نیازهای بازار تمرکز دارد، مثل بسیاری از افرادی که به رشته‌هایی مانند پزشکی و مشاغل مشابه روی می‌آورند، از آنجا که بازار به آن نیاز دارد، اما خودشان علاقه و توانایی لازم را ندارند، متوقف می‌شوند. به همین دلیل، این سه عامل باید به همراه یکدیگر در نظر گرفته شوند. یکی از رویکردهای مفید در این مسیر مفهوم ایکیگای است که در کلوپ یک درصدی به آن پرداخته می‌شود، همچنین روش‌ها و دیدگاه‌های دیگری نیز برای یافتن رسالت شخصی وجود دارند.

 

 

برای ادامه موضوع ویدئوی "پاسخ به سوال شما در مورد رسالت شخصی" را مشاهده کنید:

 

اگر میخواهید با دوره‌های آکادمی شهاب اناری بیشتر آشنا شوید می توانید به صفحات دوره کوچینگ، دوره بیزینس کوچینگ و دوره روانشناسی مثبت مراجعه نمایید.

 

 

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

​به هزاران فارسی زبان دیگر بپیوندید. هفته ای یک ایمیل آموزشی کوتاه و مفید دریافت کنید که خواندنش پنج دقیقه بیشتر طول نمی کشد. برای دسترسی رایگان، فرم زیر را پر کنید.

دیگر نوشته‌ها

کتاب رایگان
​​​​​​​همه چیز درباره کوچینگ

امروز رایگان است کلیک کنید
سبد خرید