سریع ترین راه تقویت عزت نفس

افزایش عزت نفس

 

 

درباره‌ی اعتماد به نفس و عزت نفس، شما به سوالاتی متداول اشاره کردید. قبل از همه باید بگویم که درباره این مفاهیم، من در این صفحه و وبسایت خودم بسیاری از محتواها را دارم. اما لازم است بدانید که اعتماد به نفس با عزت نفس تفاوت دارد و در کلوپ یک درصدی، مفاهیم بسیار مفصل تری وجود دارند.

 

بسیاری از افراد درباره اعتماد به نفس صحبت می‌کنند، اما شما باید بگویید که اعتماد به نفس به چه زمینه‌هایی اشاره می‌کند و تعریف شما از اعتماد به نفس چیست؟ به عنوان مثال، برای بسیاری از افراد، اعتماد به نفس به معنای عدم خجالتی بودن و صحبت کردن در جمع است. برای بسیاری دیگر، اعتماد به نفس به معنای پیگیری رویاهایشان است. این مفاهیم با یکدیگر تفاوت دارند.

 

عزت نفس نیز یک مفهوم دیگر است، اما اگر بخواهم به طور کلی به شما بگویم، اینکه چه عواملی باعث افزایش یا کاهش اعتماد به نفس و چه چیزی در صنعت آموزش صحبت می‌شود، بهتر است بدانید که اینکه همیشه به خودمان جملات قوت بدهیم مانند "من خوب هستم"، "من کافی هستم"، "من ارزشمندم"، "من بهترین هستم" و "من هیچ مشکلی ندارم"، این ممکن است برای چند ثانیه یا چند دقیقه حالت خوبی به ما بدهد، اما به طور بنیادی بر تأثیر اعتماد به نفس یا عزت نفس ما تأثیری نخواهد داشت.

 

در تحقیقات علم روانشناسی مثبت، ما یک مفهومی به نام "حلقه اعتماد به نفس و تسلط" داریم. این به معنای این است که هر چه تسلط شما بر یک موضوع بیشتر شود، اعتماد به نفس شما نیز افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال، شخصی که تسلط کافی در زمینه سخنرانی در جمع ندارد، اعتماد به نفس کمتری خواهد داشت. اما با تمرین و بهبود تسلط خود، اعتماد به نفس او نیز افزایش خواهد یافت. جالب اینجاست که هرچه اعتماد به نفس شما بیشتر شود، تسلط شما نیز بهتر خواهد شد؛ زیرا اعتماد به نفس بالا برای شما شجاعت بیشتری به ارمغان می‌آورد و شما به آزمون کردن چیزهای جدید و تلاش بیشتری می‌پردازید که در نتیجه تسلط شما نیز بهبود می‌یابد.

 

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که اعتماد به نفس بالاتر و عزت نفس بلندتر نتیجه‌ی کسب موفقیت‌های کوچک است. به خودتان فرصت دهید و در حوزه‌های مختلف خود را آزمایش کنید و موفقیت‌های کوچکی را تجربه کنید. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

 

 

با دوره‌های آکادمی شهاب اناری بیشتر آشنا شوید:

دوره کوچینگ | دوره برندسازی شخصی | تربیت مدرس شکوفایی

 

 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

​به هزاران فارسی زبان دیگر بپیوندید. هفته ای یک ایمیل آموزشی کوتاه و مفید دریافت کنید که خواندنش پنج دقیقه بیشتر طول نمی کشد. برای دسترسی رایگان، فرم زیر را پر کنید.

دیگر نوشته‌ها

کتاب رایگان
​​​​​​​همه چیز درباره کوچینگ

امروز رایگان است کلیک کنید
سبد خرید