خرید دوره کوچینگ

 

خرید دوره کوچینگ

در مسیر رشد شخصی و حرفه ای، بسیاری از افراد به کوچینگ به عنوان یک ابزار تحول آفرین روی می آورند.چه به دنبال این باشید که یک کوچ حرفه ای شوید یا اینکه از مهارت کوچینگ در روش مدیریتی خودتان استفاده کنید، حتما می دانید کوچینگ یکی از پرطرفدارترین رشته های امروز دنیاست. از آنجایی که تقاضا برای کوچهای ماهر همچنان در حال افزایش است، انتخاب و خرید دوره کوچینگ مناسب به یک تصمیم مهم تبدیل می شود. برای تصمیم گیری درست باید با انواع روشهای آموزش کوچینگ و معیارهایی که باید برای یک دوره ایده آل در نظر بگیرید، آشنایی داشته باشید. همچنین باید در نظر داشته باشید که آموزش های کوچینگ با توجه به سطح آنها هزینه های متفاوتی خواهند داشت. این مقاله شما را راهنمایی می کند تا بتوانید بهترین دوره تربیت کوچ حرفه ای را متناسب با نیازهای خود تهیه کنید.

 

تعریف کوچینگ

قبل از پرداختن به فرآیند انتخاب، درک معنای کوچینگ ضروری است. کوچینگ فرآیندی مشارکتی و هدف گرا است که در آن یک متخصص آموزش دیده که به عنوان کوچ شناخته می شود، به افراد کمک می کند تا پتانسیل کامل خود را عملی کنند و به اهداف خاصی دست یابند. این فرآیند شامل تسهیل خودشناسی، پرورش مسئولیت پذیری و اعمال تغییرات مثبت است. نکته کلیدی در کوچینگ این است که راه حلی که مراجع به آن می رسد یک راه حل شخصی سازی شده و انحصاری است و با توصیه های مشاوران یا نسخه های از پیش تعیین شده متخصصان دیگر فرق دارد. در کوچینگ راه حل منحصر به فرد مراجع از درون خودش متناسب با شرایط منحصر به فرد او بیرون می آید.

 

دوره کوچینگ چیست؟

برنامه های تربیت کوچ برای تجهیز افراد به مهارت ها و دانش مورد نیاز برای تبدیل شدن به کوچ های موثر طراحی شده است. این برنامه ها از نظر مدت زمان، روش شناسی و تمرکز متفاوت هستند و بعضا طیف متنوعی از تخصص های کوچینگ را ارائه می دهند. انتخاب یک برنامه آموزشی مناسب برای توسعه تخصص مورد نیاز برای حمایت دیگران در سفرشان به سوی موفقیت بسیار مهم است. خصوصا اینکه در بازار امروز مدعیان دوره های تربیت کوچ فراوانند. حالا چطور می توان دوره کوچینگ مناسب را شناسایی و تهیه کرد؟

 

انواع دوره کوچینگ

 

انواع دوره کوچینگ

دوره های جامع تربیت کوچ مورد تایید ICF

این برنامه های جامع معمولاً طیف گسترده ای از مهارت ها و تکنیکهای کوچینگ را مطابق با استاندارد طلایی فدراسیون جهانی کوچینگ یا ICF پوشش می دهند. با اینکه انواع و اقسام دوره های کوچینگ در دنیا وجود دارد، ما فقط این دوره ها را به شما توصیه می کنیم. چرا؟ چون وقتی دوره ای تاییدنامه فدراسیون جهانی کوچینگ را دارد، یعنی استانداردهای حداقلی آموزش دانش و مهارت کوچینگ را داراست و می توانید مطمئن باشید خروجی مطلوبی خواهد داشت.

 

آموزش کوچینگ تخصصی

برخی از دوره های تربیت کوچ مورد تایید ICF هستند که بر موضوعات خاصی مانند کوچینگ زندگی، کوچینگ اجرایی یا کوچینگ سلامتی تمرکز دارند. هنگام انتخاب برنامه ای که با تمرکز مربیگری مورد نظر شما مطابقت دارد، علایق و اهداف شغلی خود را در نظر بگیرید.

 

دوره های کوچینگ متفرقه

دوره هایی که مورد تایید فدراسیون جهانی کوچینگ نیستند و اغلب مباحثی سلیقه ای و خارج از استاندارد دارند و علی رغم اینکه حتی توسط موسسات و دانشگاه ها ارائه می شود، لزوما مهارت کوچینگ اصیل و صحیح را به دانش پذیر یاد نمی دهند و نهایتا فردی که فارغ التحصیل می شود، نمی تواند حتی یک جلسه کوچینگ اصولی را به طور کامل اجرا کند. توصیه اکید ما این است که از چنین برنامه هایی به شدت احتراز کنید.

 

نکات مهم در خرید دوره کوچینگ

 

نکات مهم در خرید دوره کوچینگ

اعتباربخشی و مدرک: اطمینان حاصل کنید که برنامه توسط فدراسیون جهانی کوچینگ ICF تایید شده است. یک برنامه که اعتبار جهانی و مدرک بین المللی دارد بسیار کارتان را ساده تر می کند تا مدارک متفرقه که شاید هیچ اعتباری ندارند یا نهایتا در یک شهر یا کشور خاص اعتبار دارند.

 

برنامه درسی و روش شناسی: برنامه درسی را مرور کنید تا مطمئن شوید که شایستگی های بنیادی کوچینگ را پوشش می دهد. برنامه هایی را در نظر بگیرید که شامل تجربه عملی فراوان و امکان گرفتن بازخورد از هیات علمی هستند.

 

هیئت علمی باتجربه: صلاحیت ها و تجربه اعضای هیئت علمی برنامه را بررسی کنید. مربیان باتجربه با سابقه در مربیگری بینش های ارزشمندی را در فرآیند یادگیری به ارمغان می آورند. اما در برخی از دوره های تربیت کوچ، هیات علمی فارغ التحصیلان دوره های قبلی و افراد کم تجربه هستند.

 

پشتیبانی همکلاسیها و شبکه سازی: یک سیستم پشتیبانی قوی برای سفر یادگیری کوچینگ شما بسیار مهم است. به دنبال برنامه هایی باشید که فرصت هایی را برای تعامل با بقیه دانش پذیران و شبکه سازی ارائه می دهند.

 

استانداردهای اخلاقی: یک برنامه آموزشی مربی معتبر باید بر شیوه های مربیگری اخلاقی تأکید کند. اطمینان حاصل کنید که برنامه به یک کد اخلاقی و ارزشی همسو با اصول خود شما پایبند است.

 

دوره آنلاین کوچینگ در مقابل آموزش حضوری: فرمت برنامه آموزشی یک عامل مهم است. برنامه های آنلاین انعطاف پذیری را ارائه می دهند و حتی امکان ضبط جلسات را فراهم می کنند، در حالی که آموزش حضوری ممکن است مطلوب برخی افراد دیگر باشد. هنگام تصمیم گیری، سبک و برنامه یادگیری ترجیحی خود را در نظر بگیرید. 

 

هزینه دوره کوچینگ

 

هزینه دوره کوچینگ

هزینه دوره های تربیت کوچ می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. در حالی که انتخاب مقرون به صرفه ترین گزینه وسوسه انگیز است، ارزش و کیفیت ارائه شده را در نظر بگیرید. برخی از برنامه ها ممکن است ارزان باشند ولی هیچ ارزانی بی دلیل نیست. دوره های جامع و موثر شامل آموزش جامع، منابع اضافی، امکان تمرین گسترده، راهنمایی یا پشتیبانی در حین آموزش هستند که قیمت بالاتر را توجیه می کند.

 

نتیجه گیری

انتخاب بهترین دوره کوچینگ یک تصمیم اساسی در سفر شما به سمت تبدیل شدن به یک کوچ تاثیرگذار است. با درک تفاوت های ظریف، بررسی انواع برنامه های مختلف و ارزیابی معیارهای کلیدی، می توانید تصمیم آگاهانه ای بگیرید که با اهداف شما همسو باشد. با انتخاب یک دوره تربیت کوچ مناسب، مسیر خود را برای رسیدن به هدف وجودی تان، کمک به دیگران و رسیدن به آزادی مالی و مکانی و زمانی هموار کنید.

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

​به هزاران فارسی زبان دیگر بپیوندید. هفته ای یک ایمیل آموزشی کوتاه و مفید دریافت کنید که خواندنش پنج دقیقه بیشتر طول نمی کشد. برای دسترسی رایگان، فرم زیر را پر کنید.

دیگر نوشته‌ها

کتاب رایگان
​​​​​​​همه چیز درباره کوچینگ

امروز رایگان است کلیک کنید
سبد خرید