ایده های خلاقانه برای جذب مشتری

 ایده های خلاقانه برای جذب مشتری

شرکت های بزرگ دنیا و صاحبان کسب و کارهای موفق دریافته اند که رسیدن و ماندن در جایگاه مناسب در بازار نیاز به فعالیت مستمر و ارائه ایده های خلاقانه برای جذب مشتری دارد. این موضوع حتی برای کسب و کارهای کوچک نیز صدق می کند و آنها نیز حتی اگر دارای مشتریان دائمی باشند، مشتریان جدید، کلیدی برای گسترش کسب و کار آنان در بلند مدت خواهد بود. 

اگر درآمد شما رو به کاهش یا راکد شدن است، وقت آن رسیده که راه های جدید و خلاقانه برای بازاریابی بیزینس کشف کنید. در این مقاله قصد داریم اصولی که در این کار باید در نظر داشته باشید و نیز راهکارهای پیاده سازی آن را به شما معرفی کنیم. راهکارهایی که در این مقاله به شما معرفی می شوند با نگاه به اصول بیزینس کوچینگ و تجربه ارتباط با کسب و کارهای بزرگ و کوچک در دنیای تجارت است.

 

نکات اساسی برای جذب مشتری

 

نکات اساسی برای جذب مشتری

قبل از اینکه به معرفی راهکارها برسیم بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • مشخص کنید که به دنبال جذب چه نوع مشتریانی هستید و بازار هدف خود را مشخص کنید.
  • فرآیند خرید ایده آل برای مشتری خود را به خوبی درک کنید و بدانید که مشتری شما دوست دارد چگونه فرآیند خرید و دریافت خدماتش از شما انجام شود.
  • برآوردی از تعداد مشتریان جدید که نیاز دارید داشته باشید و برای رسیدن به آن تعداد، اهداف سه ماهه و سالانه تعیین کنید.
  • مشخص کنید چه مقدار منابع ( بودجه، زمان، نیروی انسانی و ... ) را می توانید برای جذب مشتریان جدید به کار بگیرید.
  • از طریق شبکه های اجتماعی/ ارتباطی با جامعه هدف خود ارتباط داشته باشید

 

چند مثال از ایده های خلاقانه برای جذب مشتری

 

چند مثال از ایده های خلاقانه

در اینجا به عنوان نمونه چند مورد از ایده های خلاقانه که عمومیت بیشتری دارد و می توان از آنها در بیزینس های مختلفی استفاده نمود را می آوریم. شما نیز می توانید با توجه به حوزه فعالیت خود ایده های خلاقانه ای پیدا کنید. به یاد داشته باشید که خلاقیت هیچ محدودیتی ندارد و همیشه می توان ایده های جدیدی پیدا کرد.

 

همکاری با سایر مشاغل مرتبط

برای یافتن این موارد می توانید راههای زیر را امتحان کنید:

به دنبال موسسات تجاری و سازمان های خیریه و برندهایی که در حوزه های مرتبط با صنعت شما فعالیت میکنند بروید. در واقع به دنبال مواردی باشید که مشتریان هدف شما، از محصولات و خدمات آنها استفاده می کنند و برای همکاری و شراکت به آنها نزدیک شوید.

به عنوان همکار به سراغ مشاغلی بروید که بتوانند در کنار محصولات خود، خدمات یا محصولات شما را نیز ارائه دهند. بدین صورت شما می توانید به طور مستقیم با مشتریان هدف ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب برای کسب و کار خود شبکه سازی انجام داده اید. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه لوازم ورزشی دارید می توانید با یک آموزشگاه یا مربی ورزشی محلی خود ارتباط برقرار کنید و به مشتریان هدف خود نزدیک شوید.

نحوه ارتباط به خلاقیت شما و حوزه فعالیت شما بستگی دارد. می تواند به صورت کد تخفیف، کارت عضویت و ... باشد.

 

برگزاری رویداد ها

برگزاری رویدادها و برنامه هایی که از طریق آن بتوانید با گروهی از افراد به طور حضوری ارتباط برقرار کنید برای کسب و کار شما بسیار مفید خواهد بود. البته توجه داشته باشید اینگونه برنامه ها باید با برنامه ریزی دقیق و با کیفیت برگزار شود، در غیر این صورت نه تنها فایده ای در بر نخواهد داشت بلکه ممکن است به اعتبار و برند شما آسیب وارد کند.

در این مورد نیز ابتکار عمل در دست شما است. اگر شرایط کسب و کار و محیط برای برگزاری رویدادهای حضوری مناسب نیست، بی خیال این گزینه نشوید و برای برگزاری آن به صورت آنلاین فکر کنید. با گسترش شبکه های اجتماعی و ارتباطی این یک امر بسیار قابل دسترس است.

به روشهای مختلفی می توانید مشارکت در رویدادهای حضوری یا آنلاین خود را بالا ببرید. از دعوت از چهره های تاثیر گذار و مشهور گرفته تا ارائه تخفیف های واقعی و جذاب در هنگام برگزاری مراسم.

 

ارایه تخفیف یا اشانتیون!

ارائه خدمات رایگان یا تخفیف بالا برای جذب مشتریان جدید به جمع مشتریان قدیمی خود، می تواند یکی از روشهای قدیمی باشد که هنوز هم برای افراد جذاب است و تاثیر گذاری بسیاری دارد. البته توجه داشته باشید که انواع تخفیف ها و ارائه محصولات رایگان نیز باید هدفمند و حساب شده باشد در غیر این صورت هزینه ای که متحمل شده اید بازنخواهد گشت و تاثیر مورد نظر خود را مشاهده نخواهید کرد.

 

از مشتریان قدیمی خود غافل نشوید

همانطور که حتما می دانید جذب مشتریان جدید بسیار بیشتر از حفظ مشتریان فعلی شما هزینه دارد. بنابراین قدر مشتریان فعلی خود را بدانید و آنها را تشویق کنید که از شما حمایت کنند. آنها می توانند با معرفی شما به دیگران و انتشار اخبار و اطلاعات حساب کاربری کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی از شما حمایت کنند.

بنابراین باید بتوانید برنامه هایی خلاقانه داشته باشید که مشتریان شما تشویق بشوند شما را به افراد دیگر معرفی کنند. چراکه بازاریابی دهان به دهان یکی از تاثیرگذارترین روشهای بازاریابی است و شما باید از فرصت های موجود برای بهره گیری از آن استفاده کنید.

در نتیجه با انجام این اقدامات هم می توانید مشتریان فعلی خود را تشویق به خرید بیشتر کنید و هم از قدرت تاثیرگذاری آنها برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید.

 

از امکانات بازاریابی و خدمات گوگل استفاده کنید

خدمات گوگل در اینترنت از تاثیرگذارترین روشهای مارکتینگ و مدیریت کسب و کار است. قدرت گوگل را در توسعه کسب و کار خود دست کم نگیرید. گوگل خدمات متنوعی را به کسب و کارها ارائه میدهد. تفاوتی ندارد که اندازه کمپانی شما چقدر است و یا در چه حوزه ای فعالیت دارید و یا کسب و کار شما محلی است یا بین المللی؛ گوگل همیشه برای شما می تواند مفید باشد. با معرفی بیزینس خود به گوگل و ایجاد حساب کاربری در آن می توانید بسیاری از امکانات گوگل را به صورت رایگان استفاده نمایید. به طور مثال میتوانید از امکاناتی که Google My Business در اختیار شما می گذارد استفاده کنید و یا با استفاده از ایجاد وب سایت و سئو کردن آن، کسب وکار خود را گسترش دهید و مشتریان بسیاری را که تا کنون به آنها دسترسی نداشته اید را جذب کنید.

 

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

 

استفاده از شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی امکانات بسیاری را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند. شما با ایجاد حساب کاربری در آنها می توانید خود را به جامعه بزرگی از افراد معرفی نمایید و با استفاده از امکاناتی که پلتفرم های شبکه های اجتماعی در اختیار شما می گذارند مشتریان هدف خود را در آنها پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

 

در امور اجتماعی فعال باشید

شرکت در خیریه ها و کمپین های بشر دوستانه و مشارکت در فعالیت های اجتماعی و غیر تجاری می تواند شما را به افراد زیادی معرفی نماید. شرکت در کمپین های حفاظت از محیط زیست و استفاده از مواد پاک و غیرآلاینده در محصولات و خدمات خود و فعالیت هایی که در راستای مسئولیت اجتماعی فردی و سازمانی باشد نشانه تعهد و مسئولیت پذیری مجموعه شما خواهد بود و موجب افزایش اعتبار و کسب اعتماد عمومی خواهد شد.

 

از قدرت تاثیر گذاری کارکنان خود استفاده کنید

تاثیر معرفی کسب و کار شما توسط کارکنان مجموعه می تواند یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روشهای شناساندن بیزینس شما به دیگران باشد. همچنین بر عکس آن هم نیز میتواند وجود داشته باشد و تاثیر مخرب آن نیز بسیار زیاد است. به طور مثال اگر کارکنان شما در محافل خود از مجموعه ای که در آن مشغول هستند و یا از محصولاتی که توسط خود آنها تولید می شود بدگویی کنند می تواند تاثیرات بسیار بدی به دنبال داشته باشد.

بنابراین، از طریق برنامه های زمان بندی شده با کارکنان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را در پیشرفت مجموعه خود سهیم نمایید. همچنین می توانید از آنها برای شرکت در رویدادها و مراسمات مختلف استفاده کنید تا بتوانند با حضور در آنها شما را معرفی کنند. توجه داشته باشید شما به تنهایی توان محدودی دارید و نمی توانید در همه جا حضور داشته باشید. پس می توانید با یک برنامه ریزی صحیح و استفاده از ایده های خلاقانه از این پتانسیل استفاده کنید.

 

اشتراک گذاری تجربیات

 

اشتراک گذاری تجربیات

اگر شما در بیزینس خود به موفقیت هایی دست یافته اید، تجربیات خود و مراحل رسیدن به آن را با مشتریان خود از طریق وبسایت خود و یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. از نمایش آنها هراس نداشته باشید. مطمئن باشید تاثیرگذاری آن به قدری خواهد بود که ارزش آن را داشته باشد شما بخشی از اسرار خود را آشکار کنید. به طور مثال اگر کافی شاپ دارید و یک نوع کیک میوه ای دارید که در بین مشتریان فعلی شما پرطرفدار است، می توانید آموزش طرز تهیه آنرا در وبسایت خود و یا حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی  به اشتراک بگذارید.

 

بیزینس کوچینگ چگونه ما را در پیدا کردن روشهای خلاقانه کمک میکند؟

برای شناسایی فرصت های موفقیت و رشد کسب و کارتان، بیزینس کوچینگ می تواند یکی از موثرترین و کارآمدترین روشها باشد. با کمک گرفتن از آن می توانید توانایی ارائه ایده های مناسب برای رسیدن به اهداف و ابتکار عمل را در از میان برداشتن موانع موجود را در خود بوجود بیاورید. در این فرآیند شما از کسی مشاوره نمی گیرید بلکه کوچ به شما کمک می کند که بتوانید با خلاقیت خود بهترین روشها و راه حل ها را کشف و اجرا کنید.

استفاده از کوچینگ کسب و کار موجب افزایش خلاقیت و خودشکوفایی شما خواهد شد و از این طریق می توانید برندسازی مجموعه خود را با ایده های خلاقانه گسترش دهید و در این مسیر یک سیستم قابل اطمینان برای جذب مشتری ایجاد خواهید کرد. اگر علاقه مند به شرکت در دوره بیزینس کوچینگ هستید می توانید به این صفحه از آکادمی ستاره شمال مراجعه نمایید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را انجام دهند.

 

 

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

​به هزاران فارسی زبان دیگر بپیوندید. هفته ای یک ایمیل آموزشی کوتاه و مفید دریافت کنید که خواندنش پنج دقیقه بیشتر طول نمی کشد. برای دسترسی رایگان، فرم زیر را پر کنید.

دیگر نوشته‌ها

کتاب رایگان
​​​​​​​همه چیز درباره کوچینگ

امروز رایگان است کلیک کنید
سبد خرید